Brist på språkkunskap


Hade tråkigt när Johannes, i protest mot
att jag jämt läser bloggar, spelade något
fjantigt spel^^


Hade en mysig dag igår med J. Vi bakade bröd och åt det tsm med bakpotatis och kycklingspett. Mums. Därefter tittade vi på The Box med Cameron Diaz. Det var en helt okej film. Något att bara titta på, ingen 10 poängare men inte botten heller.
Men när klockan ringde i morse var det inte roligt att kliva upp. Det är alltid mycket värre att gå upp tidigt när man sover tillsammans, man vill ju ligga kvar och mysa och bara vara. Men det funkar inte när man måste till skolan...

Som tur var var det inte särklit anstängande idag. Klockan 8:00 var det en liten minidiskussionsträff. Vid 10:00 började sedan föreläsningen som slutade 12:00. Tror inte jag vet ett ord vad föreläsaren sa dock. Han var norsk och jag har så svårt att förstå det. I alla fall när det är komplicerade ord och helt nytt. Så där satt jag mest och kände mig kissenödig!

Mötte upp mamma för lunch efter, ett franskt café några meter från min skola har världens godaste lax och spenat paj! Kommer dock inte ihåg vad det heter (okej, jag har inte gett mig på att försöka lära mig det heller, trots att jag läst franska i 4 år^^)

Men nu ska jag städa, plugga och träna. Hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0